fbpx

Hoe vergroot je je meerwaarde als ZZP’er?

Je weet al dat je als ondernemer niet je producten of diensten verkoopt, maar je meerwaarde. Daar draait het allemaal om. Des te groter de meerwaarde jij kan leveren, des te waardevoller ben je voor je klant. Maar hoe vergroot je nou je meerwaarde?

Eerlijkheid loont

Meerwaarde zit hem vaak in de zaken die je klanten niet direct zien, maar jij vanuit je expert-rol wel. Dus ik wil je aanmoedigen om juist de blinde vlekken van je klant op te zoeken. En zichtbaar te maken wat voor je klant niet zichtbaar is. En daarvoor moet je radicaal eerlijk durven zijn. Durf jij dat vanuit je rol als expert?

Selecteer je klanten met zorg

Niet elke klant past bij jou en bij wat je levert maar ook bij de waardes die je hebt. Om bijvoorbeeld radicaal eerlijk te kunnen zijn, moet de klant-omgeving daar ook bij passen. Niet alle klanten staan open voor eerlijke meningen van anderen en willen zichzelf écht veranderen en verbeteren.

Ik werk alleen met klanten samen waarvan ik weet dat zij open staan voor nieuwe inzichten. En waarvan ik overtuigd ben dat ze de potentie hebben om geweldige resultaten te bereiken. Als ik andere type klanten kies die hier niet aan voldoen, loop ik het risico dat ik heel hard aan ze moet gaan trekken (waar ik geen zin in heb) of dat ze geen resultaten gaan bereiken (en waar doe ik het dan voor?)

Handel vanuit het resultaat

Houd bij alles wat je doet en zegt het eindresultaat in gedachte. Hoe wil jij dat jouw klant straks aan het einde van jouw traject over je praat? En wat zou je daarvoor moeten doen?

Vaak raken we gedurende een traject snel meegezogen in de sores van onze klanten waardoor we op de verkeerde dingen gaan focussen.  Jij moet het beoogde eindresultaat in gedachte houden en zorgen dat alle acties hiernaar toe gaan leiden, dat is jouw rol als expert.

Als je dit goed aanpakt en hierop de focus kunt houden, is de kans dat je klant het beoogde resultaat gaat halen veel groter! Maar dan moet je af en toe ook lef tonen en aan de rem trekken of zeggen waar het op staat.

De vraag is, durf jij dat? En doe je dat nu al genoeg?

Waarin mag jij nog stappen maken? Let me know via een DM op Instagram

Of vul hieronder het formulier in!

Loop je vast met de groei van jouw onderneming en wil je een keer sparren? Boek dan een gratis call via onderstaand formulier!