fbpx

Hoe trek je kwalitatieve leads aan met marketing?

Zijn leads binnenhalen voor jou geen probleem maar de kwaliteit van de leads wel? Dan doe je iets verkeerd met je marketing. Je waardevolle tijd besteden aan nutteloze leads is tijdverspilling. In deze blog vertel ik hoe je wel de ideale klanten aantrekt door marketing.

Wanneer je als ondernemer op het punt komt dat je zaak prima draait, mag je kieskeuriger worden in wie je wil gaan helpen. Je kunt je meer gaan richten op klanten die energie geven en die graag betalen voor je diensten (de zgn. “ideale” klanten) – maar hoe trek je die aan?

  1. Schrijf al je content gericht op de situatie van je ideale klant
    Veel ondernemers willen niemand “buitensluiten”, dus blijven ze teveel hangen in universele uitingen. Zo trek je ook mindere kwalitatieve leads aan. Praat dus over situaties die jouw ideale klant tegenkomt, problemen waar diegene tegenaan loopt.
  2. Spreek je ideale klant direct aan met je uitingen
    Ik kreeg commentaar op het intro van mijn podcast omdat ik altijd zeg “hee jongens” terwijl ik me op ondernemende vrouwen richt. Fair enough😂, ik heb het aangepast. Hoe spreek jij jouw klanten aan? Richt je bij al je uitingen op je ideale klant die geld heeft en graag betaalt voor jouw oplossing die zijn probleem oplost.
  3. Zeg bewust nee tegen klanten die niet jouw ideale klant zijn
    Nee zeggen maakt en houdt ruimte voor nieuwe klanten die wel voldoen aan jouw ideaalplaatje. Ook maakt het je interessanter voor klanten wanneer je laat zien dat je niet zomaar met iedereen werkt.
  4. Vertel wat je verwacht van je klant
    Als je van je ideale klanten bepaalde zaken verwacht zoals toewijding, stiptheid, afspraken nakomen, openheid, eerlijkheid, medewerking of andere dingen mag je die ook gewoon uitspreken in je marketinguitingen. Ook in je salesgesprekken natuurlijk! Maar hoe eerder je duidelijk maakt wat je van klanten verwacht, des te beter filteren de minder kwalitatieve leads zich er vanzelf uit.

Ben jij ook te druk met het afhandelen van binnenkomende leads of vind je de kwaliteit van je leads niet goed genoeg en wil je hier hulp bij? Mijn klanten weten hoe ze hun ideale klanten kunnen aanspreken zodat ze geen tijd kwijt zijn met leads die niets opleveren.

Ik kan jou hier ook bij helpen. Neem hieronder gerust contact op voor een gratis call.