fbpx
hoe blijf je top of mind bij klanten

5 Manieren om top of mind te blijven bij klanten

Volgens Pareto verdien je 80% van je inkomsten uit 20% van je klanten. Dit is een van de redenen waarom ik mijn coaching klanten adviseer voor een “own customers first” aanpak. Want de klanten die je al hebt bediend kennen je al, vertrouwen je en dat geeft je een voorsprong om opnieuw aan je bestaande klanten te verkopen. Maar hoe zorg je dat klanten ook aan jou blijven denken zodra ze hulp nodig hebben? In deze blog geef ik je 5 tips.

Tip 1) Keep in touch

Blijf op continue basis in contact met je bestaande klanten, dit kan op verschillende manieren zoals regelmatig een nieuwsbrief uitsturen of een gerichte mailing, maar ook door ze af en toe eens te bellen of een DM te sturen.

2) Vernieuw je aanvullende aanbod regelmatig

Ik ben een groot voorstander van een goed “basis” aanbod, maar het staat je vrij om alle aanvullende diensten regelmatig af te wisselen zoals masterclasses, trainingen of seizoens-items.

3) Verras je bestaande klanten door ze te bedanken

Door een bedankje te sturen aan een klant waaraan je eerder iets verkocht of geleverd hebt, zorg je voor een boost van je relatiemanagement en zorg je voor positieve vibes!

4) Interacteer met klanten

Social media is all about engagement. Dat doe je niet door alleen maar berichten de wereld in te sturen maar ook op posts van jouw klanten te reageren, zo onthouden ze je bestaan :-).

5) Doe aan promoties voor bestaande klanten

Bij promoties denken veel ondernemers direct aan korting, maar promotie kan je ook anders inzetten. Je kunt denken aan iets extra’s bieden zoals een extra luxe touch-up tegen dezelfde prijs, of snellere service, of een gratis +1 meenemen naar een event bijvoorbeeld.

Welke van bovenstaande opties kun jij gebruiken om bij bestaande klanten top of mind te blijven? Ga eens na, zeker nu de decembermaand in zicht komt of je iets extra’s kunt doen voor je bestaande klanten!

Heb je hier hulp voor nodig? Als coach help ik ondernemers om top-notch resultaten te behalen en sales & marketing slim in te zetten zodat ze meer resultaat behalen in hun business. Vul onderstaand formulier in voor een gratis call!