Als business mentor help ik ondernemers en bedrijven met het bereiken van ongekende sales (resultaten).
Als student was ik al ambitieus en ondernemend tijdens mijn opleiding communicatie en won ik prijzen zoals de Youthbattle prijs van het RIVM en “Meest Creatieve Concept” voor de VPRO.
Op mijn 20e startte ik mijn eerste bedrijf omdat ik mezelf wilde uitdagen en altijd honger had naar méér. Ik heb gewerkt met start-ups, en hielp MKB-bedrijven social mediastrategieën en sales en -marketingstrategieën op te zetten en te implementeren
Ik werkte altijd hard, ben een (herstellende) streber, maakte altijd meer uren dan anderen en behaalde daardoor ongelooflijke resultaten (zoals 1 miljoen in gefactureerde sales in 30 dagen). Maar een burn-out op mijn 30e liet me inzien dat succes niet door alleen maar hard werken bepaald wordt.
Soms moet je juist zaken loslaten om ruimte voor groei te creëren. Het feit dat je alles kunt doen, betekent dit niet dat je dit ook móet doen.
Tegenwoordig coach ik ondernemers en bedrijven op mijn grootste passie: sales.
Mijn visie op sales verschilt van die van andere coaches en professionals.
Dat wil zeggen, waar anderen vooral sales zien als een manier van: “Ik ga jou iets verkopen.” Zie ik dit anders.
Ik denk dat sales voortkomt uit: “Jij hebt een behoefte en ik kan jou helpen deze behoefte te vervullen.”
Als je kunt bereiken dat jouw klant dit ook zo ziet, is sales geen kunst meer maar een logisch gevolg van de effort die jij erin steekt.
Dat is in een notendop waar ik als business mentor klanten mee help.