#101 – Meer sales calls in jouw agenda? Dit is mijn advies

Wil jij meer sales calls in jouw agenda ingepland krijgen? En weet je ook: als ik potentiële klanten maar op een call krijg, dan is het sluiten van die deal vrij makkelijk? Maar is je agenda simpelweg niet gevuld genoeg met calls of kennismakingsgesprekken? Dan is deze aflevering precies wat je wilt horen.

Je luistert naar de deals on heels podcast door business mentor Lotje Euser, aflevering nummer 101.

Ja welkom bij een nieuwe aflevering, super leuk dat je luistert! Als allereerst wil ik beginnen met een celebration – als je me een beetje volgt dan weet je dat successen vieren echt een onwijs belangrijk onderdeel is van mijn kernwaarden.

Want het is heel makkelijk om, als je net een fantastische deal hebt gesloten, die droomklant ja zei tegen je, dat je heel snel in de modus komt van: oké next! Dat je alweer bezig bent om de volgende klant te converteren. On to the next, ik zie dat ook vaak bij mijn klanten. Die zijn zo hongerig naar meer en groter dat ze vergeten om hun mijlpalen te vieren.

Maar wat er hierdoor gebeurt is dat je echt helemaal niet stilstaat bij: wow deze klant zei gewoon JA en dat moment van euforie even voelt en in die high blijft. Echt zo voelt van HOLY MOLY DIT IS AMAZING.

Als we vergeten om onze successen te vieren, dan ja voelt alles in onze business een beetje mweh. En dan ga je merken dat je gewoon eigenlijk continu in zo’n modus zit van: en door. Terwijl natuurlijk dat gevoel van lichtheid en voldoening echt voortkomt uit: stilstaan bij je successen

Dus wat ik vandaag wil vieren met je is een van mijn 1:1 klanten die de investering in onze samenwerking binnen een maand eruit haalde. Like wauw!

Ik vroeg haar dus ook direct: hoe ga je dit vieren? En ze deelde met me dat ze dat weekend erop uitgebreid haar favoriete food zou gaan eten. Zij is echt een foodie, love dat.

Ik ben niet zo’n foodie, Eric wel – ik houd meer van champagne haha lol!

Maar zulke voorbeelden vind ik dus zo mooi en leuk en dit is echt waarom ik business mentor ben geworden, en zo snel kan het dus gaan als je besluit met mij samen te werken aan je sales.

Daarnaast kreeg ik echt zo’n mooie aanvraag binnen van een bedrijf voor een traject van 40k en vier ik ook dat zulke aanvragen gewoon binnenstromen, zonder pushen of heel hard trekken.

Nou de reden dat je vandaag besloot te luisteren naar deze aflevering is omdat de titel je aansprak. Dus jij wilt ook meer sales calls. Je bent er klaar voor, je hebt er tijd voor – en als je een beetje lijkt op mijn huidige klanten dan zul je dit vast herkennen. Dit is namelijk wat ik heel vaak hoor van mijn eigen klanten: zodra leads of potentiële klanten op een call komen dan komt het wel goed.

Maar… het punt is: er mogen meer mensen op een call bij je komen. En je voelt ook: als ik ze nou eenmaal in die call heb, dan is het geen probleem. Dan kun je ze eigenlijk vrij makkelijk converteren.

Dat gebeurde ook bij die klant die bij mij besloot in te stappen om veel meer haar grootste aanbod te verkopen. Om haar sales daarin te versnellen. Ik noem het ook wel timelines verkorten. Want vaak is dat wat mijn klanten niet inzien; hoe ze de tijd die het kost om nieuwe klanten te verwelkomen, kunnen verkorten. Versnellen – hoe je het dan ook wilt noemen.

Nou wat hiervoor nodig was bij haar, was dat ik direct zag aan welke knoppen we mochten draaien en een daarvan was echt haar sales calls volume knop enorm omhoog draaien.

Ik geloof echt 100% in de kracht van sales calls. Ja je kunt direct verkopen vanuit je stories, maar als je een hoogwaardig aanbod wilt verkopen een de juiste type klanten die de beste resultaten met jouw expertise bereiken, zijn sales calls zo waardevol!

Ik vind het zelf ook nog zo bijzonder als klanten calls boeken. Dat ze hun tijd willen investeren, terwijl ze mega druk zijn met van alles en nog wat, om met mij te praten over hun dromen en doelen. Het maakt me echt mega nederig ook.

En we gingen dus aan die volumeknop draaien van haar salescalls en ze zag daardoor direct resultaat. Omdat zij calls heel leuk vind én dat voor haar echt de manier is om die verbinding te maken en haar expertise in het zonnetje te zetten, zodat klanten echt voelen van: wow deze vrouw weet waar ze het over heeft!

En dit was dan ook echt de reden dat ze in een maand de investering in mijn traject terugverdiende. We zorgden ervoor dat ze in veel meer calls kwam met potentiële klanten die goed passen qua behoefte bij haar aanbod, en die precies op zoek waren naar haar expertise.

Als jij ook meer klanten op calls wilt, ga dan voor jezelf eens na van: wat kan ik er elke dag aan doen om meer mensen op calls te krijgen?

Wat zijn acties die ik elke dag kan zetten?

En wat houd je tegen om dit te doen? Wat ik opmerkte bij een van mijn klanten is dat ze zich snel bezwaard voelde om mensen uit te nodigen. Ze wilde niet mensen lastig vallen.

Dit is ook de reden dat veel ondernemers, waaronder ik zelf ook, niet houden van cold outreach. Ik ben geen coach die jou vertelt dat je iedereen koude DMs moet sturen en random moet uitnodigen op een call.

Het werkt ook gewoon niet lekker. Mensen zijn druk, en je wilt zeker weten dat je op calls komt met mensen die echt interesse hebben en behoefte aan jouw hulp.

Anders is het echt een verspilling van jouw tijd en de tijd van je potentiële klanten.

Dus we creëerden een manier waarop haar ideale klant vanzelf zou aangeven of diegene een call wilde. Daardoor gingen er gewoon 29 handen omhoog. 29!!!

Hoe lekker!

En had ze binnen no-time veel meer calls ingepland in een veel kortere tijd, dan ze voorheen deed.

Als jij nu luistert, en je wilt ook meer sales calls ingepland hebben in je agenda om jouw grootste, laten we zeggen minimaal 3k aanbod te verkopen, dan heb ik echt iets onwijs fantastisch voor je.

Ik start namelijk binnenkort met het high-value sales accellerate programma. Dit is een 6-weken sales sprint die je gaat trekken. Ik ga jou helpen om veel meer droomklanten op een call te krijgen zodat jij veel meer klanten gaat verwelkomen voor jouw amazing aanbod.

Dit is echt voor jou geschikt als je merkt dat je zoveel meer in je mars hebt, en dat je salesresultaten nog niet matchen met wat je zou kunnen bereiken. En je bent hongerig, je bent zo’n go-getter die het heerlijk vind om in actie te komen maar ook echt nu prioriteit wil geven aan die sales.

In dit programma gaan we ook aan jouw volumeknop draaien voor meer sales calls en verkorten we jouw timelines om je aanbod te verkopen.

Het heet natuurlijk niet voor niets accelerate. Als je hier meer over wilt weten, of je bij deze salessprint past en of je zo’n ondernemer bent die met mijn hulp heel snel resultaten kunt boeken, DM me dan even op Instagram met Acceleratie. Dan vertel ik je er met liefde en vrijblijvend meer over!

Voor nu wens ik je een heeeele fijne dag toe en tot snel.